30 Ekim 2008 Perşembe

Z =r. cis(pi/üç)

Sansürdü, sınav haftasıydı, dersane denemesiydi derken yine araya ayrılık girdi. Gerçi sınav haftası hala bitmedi. Bugünkü garip kimya sınavından sonra, yarın da heyecan dolu bir matematik sınavı var. Çalıştım gerçi ama benim matematikle mazim pek hoş değil. İnsan yine de korkuyor.


İnsan büyüdükçe sınavların da aslında o kadar önemli olmadığını fark ediyor. Belki de öğrenciliğe alıştığımdan, belki hayatta matematik sınavından 85 almaktan önemli şeyler olduğunu keşfetmemdendir bu değişim.


Aslında bu konuda söylenecek çok kelam var. Amma ve lakin bunlar herkesin farkında olduğu şeyler. Peki, neden giriş yaptım da gerisini getirmedim_? Sadece hatırlatma amacıyla söyledim. Eflatun'a göre insanlar herşeyi bilir, ama bunları unuturlarmış. Yani benim söylediklerim aslında hepsini siz de içinizde saklıyorsunuz. Ben sadece hatırlatıyorum. Bilmiyorum Eflatun'un yalancısıyım. Benim de aklıma yattı bu konu. Bazen, sadece kendinizde var olduğunu düşündüğünüz hisselere, başkalarında da tesaadüf ettiğimiz zaman bunu biraz biraz anlayabiliyorz. Belki bu yüzden yazıları okuduğunuz da " aa, aynı benim düşündüğüm gibi yazmış" diyorsunuzdur arada sırada.


Zaten denemelerde amaç insanları eğitmek ya da onları bir şeyler göstermek değildir. Sadece insanların içlerinde, sanki bir gaz kümesi gibi, tam kelimelere dökemedikleri ama derinden derine hissettikleri duyguları, biraz olsun somutlaştırmaya çalışmaktır.


Her ne kadar soyut kavramlar olsa da, matematik sınavının sonucu evde somutlaşacak veli toplantısından sonra. O yüzden uzatmadan yatmadan önce yapmam gereken işleri halledeyim.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

olur mu olum hayatta matematikten fizikten 87 almak kadar önemli birşey yoktur.öss hayatınızı belirlemez tek çare değildir diyenler genellikle kazanamayan kişilerdir dikkatini çektiyse.asıl onlar size öyle söylerler eve gidip çalışırlar.he bi de söylemeden geçemeyeceğim fen bilimlerinde 11. sınıfta fen1 mat2 sos7 anlatıyorlarmış daha şimdiden.ben olsam 11.sınıfta 6 dersaneye kaydolur değişik yayınlardan 90221 soru çözmeye çalışırım.sonuçta hayatınızın en önemli sınavı öss.ciddiye almak lazım.


Get Music Tracks! Make Your Own!