8 Aralık 2007 Cumartesi

Ben Rapçileri Değil Rapi Sevmiyorum

Renkler zevkler geyiği vardır bilirsiniz. bunlar asla tartışılmazmış. ama rap bence tartışılması gereken birşeydir. öncelikle müzik olup olmadığı tartışılmalı. her dım-tıs ritmi olan şeye müzik diyemeyiz. o zaman benim osurmam da müzik olur dolayısıyla saçma bir tanım olur(gerçi rapten daha iyi gelir kulağa). rap bence ritmik atışma olayıdır. rapin ne olduğuna karar verdiysek şimdi neden beğenmediğimi de açıklayayım.
Rap bir nevi ezilmişlerin (fakir zenciler vb kimselerin) kendini dile getirme yöntemidir. türkiyedeki karşılığı arabesktir. genelde çetelerden çıkar bu rapçiler. bellerinde silah ellerinde ot onunla bununla yatarlar pavyon ve gece kluplerinde. yani toplumdan tamamen dışlanmışlardır. çareyi müzikte ararlar. ama gerizekalı oldukları için gitar çalıp rock veya jazz gibisinden şeyler yapamazlar. geriye sadece kafiye yazmak ve dım-tıs yapmak olan rap kalır. bunlar da rape başlar. önceleri kendi gibi yaşayanlardan ilgi görürler. sonra dalga halinde yayılır ünleri. asi ve sert çocuk görünmek 14-15 yaşındaki çocuklar için cazip geliyor çünkü. bi nevi özentilik diyebiliriz. kişiliklerini oturtmaya çalışıyorlar. zaten rap dinleyen ( bahsettiğim serseriler hariç) +20 yaşında pek kimseyi bulamazsınız.
Rap'in belli başlı konuları vardır. önce hayata, kadare, zenginlere küfrederler. parayı bulup köşeyi dönünce de çetelere ona buna küfrederler. evet bildiniz hep küfrederler. çünkü rapi yapan kişi en fazla orta okula gitmiş ve sokaklarda büyümüş olduğu için ellerinden sadece bu gelir.
Amerikalıları anladık ezilmişlik/dışlanmışlık/özentilik yüzünden dinliyorlar. sen bi türk olarak senle alakası olmayan bi müziği neden dinlersin_? bu soruyu epey bi kişiye sordum. genel olarak yanıtlar şöyle;
Ben; neden rap dinliyorsun hepsinin ritmi aynı nerdeyse_?
X; sözleri için
Ben; adam zenci aksanıyla hızlıca konuşup küfrediyor. söylediklerini anlayamıyorsun ki
X; ee...şey... hmm...

genelde buradan sonra kitleniyorlar ve şu cevap geliyor;

X; olsun ama kulağa güzel geliyor.

bence de saçma bi cevap ama n'aparsınız elden gelen bişey yok. bence bunun nedeni doğru müzikle tanışmamaları. rock(metal de olabilir ama metali eleştirenler hakkındaki yazımda bahsedeceğim bundan), jazz, klasik müzik, pop(hayır canım serdar ortaçtan bahsetmiyorum, the corrs, beatles, elvis vs vs) falan dinlemedikleri için rap dinliyorlar gibi geliyor bana.
Rap hakkında söyleyeceklerim bunlar. yukarıda ettiğim hakaretlerden hiçbir rap dinleyen arkadaşım şahsına edilmiş gibi anlamasın. sadece rap yapanlara yani rapçilere olan sözlerimdi bunlar.
Bu arada Sagopa Kajmer ve onun gibi rap yapanları dahil etmiyorum yukarıdakileri. ben sadece amerikalı rapçileri dinleyen türkleri eleştirdim. Sagopayı yeri gelir ben de dinlerim. sözleri çok sağlamdır.


12 yorum:

Adsız dedi ki...

Kardiş, Elvis pop müzik yapmadı onun tarzı Rock n Roll'du. Bugünkü rock'ın babası yani! Beatles daha sonra çıktı ama onun tarzı da elvis'in biraz değişmiş-gelişmiş haliydi. Yani ona da pop demek doğru olmaz. Rock daha uygun. Düşününce bu Anadolu Rock'a pop demek gibi bişi halbuki onun da karşılığı psyhedelic rock! Yani 60-70 döneminde tüm dünyada neredeyse bütün rock gruplarında gördüğümüz tarz!

mustatata dedi ki...

bunu okulda tartışalım

Adsız dedi ki...

rapi sevmiyebilirsin eleştirebilirsin de ama rapçileri aşaalamak çok yanlış sonuçta yaşadıkları hayat genelde kendi seçimleri diil

td

Adsız dedi ki...

yazı yazmak içn yazı yazmşsn k. bakma beenmedm

Adsız dedi ki...

rap müzik hakkında hiç bişey bilmeyip rapi 50centten ibaret sanan, rock müziğin kökeninin türkiye olduğunu düşündüğünden kendini özenti saymayan genç arkadaşlarımıza..

Adsız dedi ki...

yazarı şahsen tanıyorum, müzikten anlamaz adamın biri. netten okuduklarından etkilenmiş saf. fazla üstüne gitmeyin

Adsız dedi ki...

Rapte farklı olgular aranabilir,
Müzikâl zevk ve
Anlamsal zevk...

Sagopa K. dineleyecekseniz anlamsal zevkin doruğunda soft bir tonla hoş bir seda ulaşır kulaklarınıza,

Müzikal zevk ise aslınnda Rap'te sadece ritimden ibarettir, "Aşık Atışmasları"na benzer bu olay:
Saz yerini sabit ritim almıştır
Kafiyeli sözler sabit sadece biraz argolaşmıştır...

Rap Atışması Aşık Atışmasının modern versiyonudur ki bence rap çok daha eskilere dayanır...

Adsız dedi ki...

ewet sayın gençler rapin tarihi yaklaşık olarak m.ö.2513 tarihine dayanıyor.los angeleste bulunan 4000 yıllık zenci el parmaklarının wessyde hareketi yapmaktan yamulduğu gözlenmiş.bu olay bilim çevrelerince özlem,şaşkınlık ve hüzün yaratmıştır.konu hakkında soruları yanıtlayan bilimum müzik dalı uzmanı mustafa taştekin "rap yapmak eskiden çok daha zordu çünkü o zamanlar dil icad edilmemişti, gerizekalı oldukları için gitar çalamıyorlar, gayet sevindirici." dedi.

Adsız dedi ki...

bence yazdığın her şey doğru. bende senin gibi rapten nefret edioum. isimsiz biri yazanı anlamadığı çok belli çünkü yazana saf demiş. yazan kişiyi bende tanıyorum ve müzikten de çok iyi anlıyor. rapi savunanlara yazık...

Adsız dedi ki...

arkadaşlar arkadaşlar yazan kişiyi bende tanıyorum.

Adsız dedi ki...

inanamıyorum bende yazan kişiyi tanıyorum nasıl bir iş bu?

Adsız dedi ki...

JUST A LİTTLE FUN!
ya sonuçta hayati bi mesela diğil arkadaslar ayrca turkiye deki rap sevenlerden bahsetmişsin onlar 50cent vb.nin kişiliğini sevmiyorlar yaptıkları müziklerin kafa dağıtan,eğlendiren kısımlarnı seviyorlar, bu müziği eğlenmek için dinliyorlar. o zmn siz de özentisinz tsm dinlemeyen herkes de özenti o zmn respect! ;)


Get Music Tracks! Make Your Own!