22 Temmuz 2011 Cuma

Herakleitos

Beni tutabilene aşk olsun. Buradan Herakleitos'un "değişmeyen tek şey değişimin kendisidir" sözüne cevap vermek istiyorum. Bilmiyorum, belki orjinal dilinde daha başka şekilde ifade etmiştir adam ama bu haliyle çok saçma geliyor bu söz." Ölmeyen tek şey ölümün kendisidir" gibi bir ifade gibi geliyor bana. Hani, çok da beylik bir söz değil. Tabi bu sözün arkasında koca felsefi akım yatıyor, bu işin etiketi, ama yine de söz çok da olmamış gibi sanki.

İfadenin yavanlığını bırakıp anlamına gelirsek, ben duyduğum seksi sözleri hep çürütecek bir şeyler ararım. Belki saçma sapan bir egom olduğundan, ya da kafayı meşgul ettiğinden yapıyorum bunu, tam emin değilim neden yaptığımı. İnsanlar sudoku yapıyor, ben onu beceremediğim için bunlarla uğraşıyorum. Bunlar derken antik çağ filozoflarına seslenmedim, yanlış anlaşılmaya mahal verip, onlara söz hakkı doğsun istemem, dillere pelesenk olmuş lafları belirtmiştim. Sözü geçmişken, sudoku'nun ne kadar saykadelik bir uğraş olduğuna da değinmeden geçemeyeceğim. Normal adamın yapabileceği şey değil, ben yapamıyorum, yapıyorum da zor yapıyorum. Bayağı yetenek gerektiriyor bence, ya da birinin bana sudoku çözmenin püf noktalırını anlatması gerekiyor. Neyse, konu o değil zaten, hemen toparlayayım konumu yeni bir paragrafla çünkü bu paragraftan daha hayır gelmez.

Ben "değişmeyen tek şey değişimin kendisidir" sözünü çürüttüğünü düşündüğüm bir şey buldum. Şeyin adı; Mehmet Ali Erbil. Adam 14 yaşından sonra hiç değişmemiş arkadaş, hala ergenliğini yaşıyor gönlünce. Böyle kuru kuru bitirmekle olmaz tabi yazıyı, savımı destekler nitelikte bir video da paylaşayım.

http://video.mynet.com/videolar_video_izle/Yayinda-salam-yedirmek-Mehmet-Ali-Erbil/1145385/

Nasıl gömme video yapılırdı unuttuğum için böyle link koydum. Mynet'i de özellikle seçtim, ergenlik sitemdir.

Hiç yorum yok:


Get Music Tracks! Make Your Own!